Služby


Naše služby sú k dispozícii zadarmo:

  • Používanie bazéna - týždenne (podľa potrieb rodičov)
  • Biosauna - týždenne (podľa potrieb rodičov)
  • Používanie soľnej miestnosti - týždenne (podľa potrieb rodičov)
  • Rozvojové aktivity
  • Kurzy cudzieho jazyka (interaktívna slovenčina pre detí v materskej škole, interaktívna angličtina pre detí v materskej škole)
  • Hodina telovýchovy (v miestnej telocvični)
  • Náboženská výchova (nezávisle od vierovyznania detí - hravými spôsobmi)
  • Aktivity na čerstvom vzduchu (terasa alebo zadné ihrisko)
  • Vzdelávanie o doprave

Naše ostatné služby:

- detskú posteľnú bielizeň si rodičia nemusia brať domov, perieme ho na miest
- uteráky detí tiež ... :)
Posteľná bielizeň, obliečky a uteráky sú majetkom škôlky!


Hlavnou úlohou nášej výchovy je výchova k zdravému životnému štýlu, vrátane rozvoja komplexného pohybu a lásky k športu - pretože pohyb je prvým krokom k rozvoju detí! Z mnohých športov je azda plávanie ten, ktorý musí ovládať takmer každý. Plávanie rozhýbe každý sval a riziko zranenia je medzitým prakticky zanedbateľné. Nie je náhoda, že to môžeme začať učit detí plávať už v útlom veku.
Čoraz viac rodičov uvažuje o tom, že dieťa by malo spoznať s vodou už v kojeneckom veku. V predškolských lekciách plávania môžeme dosiahnuť skutočne dobré výsledky. V tomto veku sú deti vnímavejšie a sledujú pozorne čo hovorí tréner. Hravé lekcie s rôznymi farebnými a zaujímavými nástrojmi, ktoré nám pri práci pomáhajú, môžu priniesť významne zmeny v živote tých najmenších, a to aj deň za dňom. V takýchto prípadoch je prvoradou úlohou obľúbiť vodu a prekonať akýkoľvek strach. Na vodu v bazéne si môžu zvyknúť v malých aj veľkých skupinách, ale aj individuálne. V skupinách s väčším počtom detí je ľahšie upútať pozornosť hravými úlohami, musia však poznať pravidlá vzájomného prispôsobovania sa, napríklad nie všetci sa pohybujú rovnakým tempom ako ostatní. Ďalšou výhodou skupinových aktivít je, že deti sa môžu navzájom učiť a navzájom sa povzbudzovať. V individuálne aktivity sú disciplinovanejšie, individualizovanejšie, existujú možnosti osobného tréningu, pri ktorej je získanie plaveckých schopností zaručené vo veľmi krátkom čase. Nenechajme stratiť tento zážitok! Aj v predškolskom veku môžu naše deti pravidelne cvičiť, takže si môžu zvyknúť na zdravší životný štýl, ktorý budú vo vyššom veku dodržiavať.

Zameranie našej kresťanskej pedagogiky, rozvoj schopnosti milovať a učenie správnych foriem vyjadrovania:

  • zmysluplné vychovávanie (Boh vytvoril poriadok vo svete)
  • výchova k sebakontrole (postoj, v ktorom dieťa rešpektuje osobnosť a prostredie druhého človeka)
  • výchova k osobnej viere

Položíme základ rozvoja osobnosti a schopností detí spolu s rodinnou výchovou, aby sa deti stali vyrovnaným, nezávislým, otvoreným, ktoré budú schopné stáť na svojom mieste v cirkevnej alebo inej škole.
Pracovníci a deti majú rovnaký kresťanský svetonázor, aj keď ich zloženie je z hľadiska praktizovania náboženstva ekumenické.
Rešpektujeme a akceptujeme náboženstvo druhého človeka, zatiaľ čo naše deti sa môžu dozvedieť o rozdieloch a podobnostiach náboženstiev.
V priebehu našej pedagogickej práce berieme do úvahy meniace sa spoločenské podmienky detí, zmeny v ich zážitkových materiáloch, preskupenie ich možností činnosti, zmenenú štruktúru a hodnoty rodiny, čo všetko predstavuje nové úlohy. Našou úlohou a poslaním je vytvárať prostredie a život v materskej škole pre deti tak, aby nastali pozitívne zmeny v duchovnom živote, duchovnom vývoji, správaní a zdravom životnom štýle. To sa dá dosiahnuť iba bezhraničnou, nekonečnou a Bohom danou, hlbokou láskou.
Hlavný dôraz v obsahu programu je na:

  • výchovu k viere
  • pestovanie maďarských ľudových tradícií
  • rozvíjanie environmentálne uvedomelého správania.

Psychológovia sa všeobecne domnievajú, že v predškolskom vzdelávaní by malo ísť o hru, to znamená, že ak chce niekto deti posadiť, aby si plnili hlavu všemožnými pravidlami (cudzieho) jazyka, bude to pre všetkých bolestivé zlyhanie. Vtedy sa formuje systém pravidiel týkajúcich sa materinského jazyka, ktorý je úplne nezmyselné miešať s pravidlami iného jazyka. A spontánna imitácia jazyka - ako najefektívnejšia metóda učenia sa jazyka - je prítomná u detí aj na začiatku školy, takže vôbec nie sú pozadu, keď sa cudzí jazyk začnú učiť až vo veku 7 - 8 rokov. Samozrejme to nie je také jednoduché, pretože existujú aj iné, hravé metódy, ktoré sú celkom účinné a prinajmenšom rovnako zábavné. Skúsenosti ukazujú, že ak sa cudzí jazyk bude učiť hravo, v súlade s aktivitami detí (aj počas predškolského vzdelávania), už vtedy je možné dosiahnuť dobré výsledky. Nerobme si teda ilúzie, dieťa sa nenaučí jazyk za jednu alebo dve hodiny týždenne napríklad pri výučbe predškolského jazyka, ale ani to nie je cieľom, ale ten cudzí jazyk by nemal znieť "cudzo".